jo

jo

divendres, 9 de maig de 2014

11 De Maig - Half Ironman Extrememan Salou 2014, el repte.

Half Ironman


Un Half Ironman és un triatló de mitja distància, la meitat d'un Ironman i el doble d'un d'olímpic. Un triatló on les distàncies de cada tram, que son nedar, ciclisme i atletisme respectivament, són:

Swim: 1900 metres
Bike: 90 Quilòmetres
Run: 21 Quilòmetres

Un repte


Doncs si, aquest és el meu gran repte per aquest principi de temporada de triatló, que ja fa mesos que preparo. Em presentaré a la prova després de 18 setmanes d'entrenament específic. Sense obviar que enmig vaig preparar-me, també, per fer una marató. La vaig córrer en 2:58h, en un altre post ho explicaré, avui només toca triatló. Doncs, després de tants i tants dies i hores d'entrenament i sacrificis, per fi, ha arribat el gran dia.

Quan em vaig mirar per primer cop la web de la prova on correré Diumenge, vaig pensar que a mi em quedava molt per poder pensar, ni tant sols, en entrenar per fer-ne un. Be, doncs un més després ja estava totalment convençut de poder-ho fer, inscrit i molt motivat. Aixi sóc jo,  prenc decisions fermes i lluito per elles fins aconseguir el que em proposo. Ja no hi havia volta enrere.


Extrememan Salou 2014


Aquest és el nom de la prova on participaré. És la primera carrera d'un circuit de 5 half ironmans que es fan per Catalunya, Espanya, França i Alemanya. Aquestes són les ciutats i dates de totes les proves: 



 Una prova on participaran grans triatletes com el que surt a la foto, Marcel Zamora, el gran favorit a endur-se la victòria i un gran referent per mi. L'última vegada que vam coincidir en una prova, va ser a la marató de Barcelona, on vaig poder parlar una mica amb ell el dia abans i em va desitjar sor. Malament no em va anar, a veure si demà podem repetir.



Ell és un triatleta de dilatada experiència en Ironmans, te un llarg currículum de victòries. En destaquen les 5 consecutives en el Ironman de Niza, quasi res. Per ell, la cursa serà només un entrenament de qualitat, per mi possiblement un dels dies més grans fins el moment i que de ben segur, recordaré tota la vida.

Evidentment serà el meu debut en una proba de mitja distància. De triatló, fins ara només he competit en distància sprint. Em saltaré la distància olímpica que queda entremig. Però el fet d'haver competit en marató, mitjes i tots els llargs entremanets que porto a l'esquena em fan anar molt confiat a Salou. Em veig del tot preparat, ara, sempre pot passar de tot en les competicions.



La cursa


Doncs be, com molt sabreu, un triatló consta de 5 parts i 3 esports diferents units en un de sol. Es comença nedant, es fa la primera transició, es pedala en bicicleta i finalment es fa la segona transició per encarar l'últim tram de carrera a peu.

Són 5 parts on totes són importants. Tot i que depenent de la distància del triatló els percentatges d'importància es redueixen en depen de quin sectors. Per exemple, en un triatló sprint has de fer les transicions molt ràpid per no perdre pistonada, no hi ha cap segon per perdre, en canvi, en triatlons llargues, possiblement uns segons guanyats a la transició seran segons que podràs guanyar de més al llarg de la cursa, es fa amb més tranquil·litat.


Natació


Be, com he dit, es comença nedant, això és el que m'espera al mar de Salou, 1900 metres per endavant:

Es comença des de la sorra, es neda fins a la primera boya mar endins. 

La borajarem deixant-la a la nostre dreta tot anant a buscar la seguent en paral·lel a la platja, girarem fins a dos vegades per tornar en direcció oposada i altre cop a la esquerra per tornar a la sorra. 

En total casi 2km nedant que espero fer en menys de 45 minuts. Nedarem amb el swimsuit de neoprè i jo surtiré en la segona tanda, amb casquet groc. 

Si, a les 6:49 del matí, aixó fa mal, pero quan desitjes una cosa amb totes les forces no hi ha res que s'hi oposi!

Espero que el mar ens respecti amb una bona temperatura, que surti el sol ben d'hora i que no hi hagin onades.



Ciclisme


Aquest tram és de 90 km. Fa poc van canviar el circuit, que era amb una mica de muntanya, a primera vista molt atractiu, per ara, un de molt més pla, i segur segons l'organització, que no sembla tant atractiu. Però be, se que això com a debutant em beneficia treient-l'hi una mica de dificultat al circuit però continuen sent 90 km que s'hauran de pedalar. El que més por em fa és el vent que per aquella zona sol bufar fort. Esperem que en Diumenge, i sent tant d'hora el vent "faci festa".



Això dels speed point és un tram cronometrat exclusivament on es farà una classificació final amb el més ràpids en aquest sector. Un "repechón" d'uns 4 km, just al passar per el km 54. La resta simple, seguir la carretera, gaudir de les vistes al mar i sobretot disfrutar, i patir, pedalant, sense encantar-me gaire ja que m'agradaria fer un temps d'entre 3-3:15h.

Atletisme


Aquest és el tram que millor se'm dona de les triatlons, pero el meu rendiment en una mitja marató després de 90 km de bici serà tota una sorpresa. Esperem que sigui bona. M'agradaria poder-la fer mes o menys en 1 hora i mitja. Aquest és el recorregut:


Aquí també hi ha un speed point. Si en el tram de bicicleta ja ni se'm acudia lluitar per ell, aquí, just abans d'acabar, encara menys, però be, l'important en aquestes alçades serà acabar i fer-ho en condicions. 



Aquest tipus de curses són espectaculars en quant a la preparació, expectació, posada en escena, i com a competició en general. Espero gaudir-la al màxim. Això és el que ens trobarem a la zona de sortida, transicions i meta.

Nutrició

Tant important és entrenar per la cursa com preparar-se l'alimentació que prendràs durant la cursa. És molt important portar-ho tot pensat i preparat des de casa i provat tot el que et prendras en els entrenaments ja que et pot sentar malament en coptetició i que tota la feina feta durant tant de temps no serveixi de res. Aquesta és la meva elecció per la cursa.

Beguda: high 5 extreme energy source (bici) 







Barretes: High energy Isostar sport bar banana (bici)













Xuxes energetiques: GU Chomps i Power bar (bici)






Gels energetics: Gu Orange (correr)



La beguda al còrrer prendre aigua i isotònic que donarà la organització i alguna fruita com platan o taronja. Tota aquestes coses m'ajudaran a mantenir l'energia  perduda durant les hores de cursa, i és que aquí no val a badar, això no és cap tonteria. Has de recuperar menjant i bevent totes les coses que el teu cos va perdent mentre fas exercici.

Preparació


Algunes altres coses que a explicar així curioses són que nedaré amb 2 gorros, el meu, amb el que ho faig sempre i amb el que em noto comode i el que m'he de posar per la competició a sobre. 
Una altre cosa que encara no tinc decidida és quan em posara els mitjons compresors, si abans o després de nedar, ja que amb el neopré me'ls tapa pero me'ls mulla igual.
De vambes correre amb les Asics que tant be em van anar a la marató, les ulleres que porto sempre per competir i una visera pel sol.
Encara no sé portaré rellotje o no, ja que el meu polar en principi no es pot mullar, peró igual el deixo a boxes i me'l poso després. Tot i que aniria be correr sense res i disfrutar deixant a banda el temps. En l'ùltim triatlò ja ho vaig fer i em va agaradar la sensació.
Tots aquest dubtes hauràn de quedar aclarits demà perquè mes val fer-ho amb temps que després tot son presses i en les ultimes hores no són bones.

Be, demà al mati ja marxo cap a Salou i espero començar a ficar-me a lloc i situar-me be, mentalizar-me per la cursa, descansar i estar tranquil, aquest és el planing que m'espera.



Equipació

Be, per acabar, us deixo les fotos de la nostra nova equipació del club, el CN Sallent, jo seré el primer en estrenar-la en competició. Un traje amb el que es pot, i serveix per nedar, anar en bici i còrrer.

Vestit per còrrer, trimono, vambes i visera

El trimono per radera, personalitzat.
Traje de neoprè, per nedar, l'altre a sota.

Be, això és tot, o no. Segurament em deixo moltes i moltes coses a explicar, però escric aquest post ràpid ja que no tinc gaire temps (trobareu moltes faltes i coses no gaire ben explicades però no tinc temps de posar a escriure un post molt acurat, es valora la bona intenció) i m'he de preparar per marxar demà. Tenia ganes d'escriure alguna cosa després de tant temps per posar-me ja en situació. Ja estic totalment mentalitzat en la cursa!

Ara només em queda posar-hi dos pebrots per fer-ho possible! Som-hi!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada